Alla inlägg under februari 2010

Av veronica bergqvist - 28 februari 2010 09:03

Jaha vad hade man offrat för att bli känd? Många ställer upp i olika tvprogram, allt från bonde söker fru till bigbrother ;)...

  


Vissa börjar blogga, men för att kunna bli känd då måste man skriva massa skit, tex om hur människor lever, man kan inte va för tjock också vidare.. Inget vettigt.. Men det folk retar sig på det läser dem..




Sex säljer, det tittar folk på.. Även dramatik, och svartsjukedrama, intriger.. Men jag ska inte säga något för jag bidrar själv till deras kändisskap, eftersom jag själv tittar på det ;).. Jag älskar dem programen.. :P.Kul och se vad man kan göra för dumt, allt för tittasiffrorna :P.. Dock inte bloggarna som sitter och säger att det borde va förbjudet med tjocka människor mm... Jag har läst något inlägg, men lägger inte ner min tid på att följa dem.. Men som sagt man vet ju själv, jag hade typ 257 eller något läsare på min lyx eller lathet.. Drog läsare som fan, men va va det då.. hehe jaa sådant som folk vill läsa :P... För dem tycker igentligen inte om det eller så gör dem det ;)....uppenbarligen, för vettiga saker läser dem inte ;).. Ja man kan ju fråga vad man är beredd på att ge... Jag tror inte det är så roligt att va känd faktiskt. Men det kostar att ligga på topp.. Kostar ditt rykte ;).. Kanske inte så skoj att alla glor på dig när du går utanför din dörr :(... Men hade jag inte haft barn och valt ett annat liv hade nog jag med ställt upp i allt haha... Tur man har barn :).. Men det är ju skoj med äventyr, men som sagt vill man ha stämplarna på sig med allt dummt man kanske gör :P... Eller vill man utsätta sig för ett dåligt ryckte för lite pengar... Ja vad är det värt?.. Men det är ju en lätt sak att tjäna pengar på.. Att va dum i huvudet, det gillar folk ;)... I dag kan man till och med bli känd genom att ställa upp i melodifestivalen ;)

  


Ha en bra dag


puss å kram




Av veronica bergqvist - 27 februari 2010 12:34

I dag är det lördag :) Mår lika illa i dag fan kan man inte få en bra graviditet.. Ne jag föredrar i och för sig dålig graviditet och snälla barn hehe.. Det va en tjej som sa till mig när jag väntade Malte.. Att har du det jobbigt nu kommer du få det bra när barnet är fött.. Hitentills har det faktiskt stämmt ;)... Okej precis hemma från träningen nu, ska snart till mammsen.. Men som vanligt tänker man ofta hehe.. Kanske på onödiga saker.. Men men, nu när det är lördag, tänker man kanske ska spela lite lotto eller v75 för att vinna och bli miljonär.. Hade inte det vatt gött eller?.. Hade aldrig behövt oroa sig över att pengarana inte ska räcka till den månaden :(.. Kunna handla vad man vill ha utan att kolla priset har jag råd :S... Nee mycket hade nog underlättat... Många säger att pengar inte är allt, men tyvärr har det blivit så, har man inte pengar klarar man inte sig ju.. Man överlever, (det gör man ju alltid) men hur lever man :(... Nee jag vet inte men lagom av allt är nog det bästa ;).. hehe.. Även pengar, även om det hade vatt gött ibland och leva lyxlivet ;).. Men jag tror inte man är gladare för att man är rik.. Det är kanske till och med så att de rika är lika "lyckliga" eller "olyckliga" som de fattiga... Som sagt det handlar hela tiden om att inte veta förän man är i situvationen, eller vad säger ni? :P... Ja men om man ska köra en lotto i dag då hehe...


Puss å kram



  

Av veronica bergqvist - 26 februari 2010 09:10

Då va det snart helg igen och albin ska åka till sin pappa... Jaha vad ska man hitta på i helgen då? Igår tittade jag på kärlekskomedin på 3:an.. den va faktiskt bra :P... Värdig film att se.


  


Pippa McGee är brudtärna, Igen. Den tjugonioåriga supersingeln är tillbaka från en av sina otaliga forskningsresor - på väg till ett av de otaliga bröllop som hon hatar med hela sitt singelhjärta.
Men ödet står redo att ge Pippa en rak höger. Hennes far är allvarligt sjuk, och nu måste hon vara barnvakt åt hans medieimperium och sitta som chefredaktör för bröllopsmagasinet Wedding Bells.
Inte lätt när ens valspråk i livet är "Jag tänker, därför är jag singel". Men med en charmig liten hjälpreda eller två ska det väl gå lätt som en plätt.


För er som redan sätt den.. Ja vad tycker ni :P... Som sagt är det en film och tyvärr finns väl inte sådan kärlek i verkligheten, även om det är den man drömmer om :(... Hehe.. Men får en kille inte en så skiter dem i dig, så är det.. Visar du inget intresse kämpar inte dem många månader.. Jag och min sambo va i och för sig bara sov kompisar i början :P.. Medans jag/vi träffade andra.. Kanske mest jag, men han hade väl intresset men inte jag, dock gjorde han inte så mycket speciellt för att behålla mig, mer än väntade på att jag skulle falla på hans charm :P... Det gjorde jag ju till slut efter lite mer än två månader, då blev vi ett par och det är väl det längsta man väntat, men det blev ju oxå dessto bättre :)...


Igår va jag inne i Kristianstad och badade med mina barn mycket trevligt.. I dag blir det bowling, med kusinerna, skoj skoj :).. Sen blir det nog att träffa Frida en sväng hoppas jag va ett tag sen nu känns det som... Men känns i och för sig som det om vi inte träffas varje dag ;)... Vi är ju ett ;)... Jaja på tal om kärlek, så hörde ju Malin av sig i går och ojoj, vad gör du? :P... Är det kärlek vid första ögonkasstet, eller? Hon har träffat en kille över nätet, vilket äventyr.. Hehe i och för sig med träffat en del från nätet, men nog inte från den sidan jag tror hon träffat honom ;) eller?... Men ska bli kul och höra mer när du kommer hem... Lycka till min vän och ge gärnet ;).. hehe... Det vi vill ha det tar vi så är det ;)...


Ha en bra dag alla..


Puss å kram




Av veronica bergqvist - 25 februari 2010 06:29

Godmorgon alla morgonpigga.. Å icke pigga, det är jag :P... Fy för tidiga dagar :(.. Igår va jag med uppe tidigt :(.. Fast inte så här tidigt förstås.. Vi skulle till vångabacken med mormor/mamma ;).. Albin tyckte det skulle bli jätte skoj, själv fick man ju passa Malte, dra han i pulkan... I alla fall mådde jag skit när jag vaknade, det här med illamående är ingen höjdare, tur man vet att man får något fint av det i alla fall :)... Sen när alla va färdiga satte vi oss i bilen och körde.. ;) När vi va framme hade oxå mormor kommit fram i den långa kön, för uthyrningen av skidor och pjäxor... Nee helt plötsligt skulle då inte Albin åka, så typiskt, varför kände jag detta på mig :S... Vi gick och fikade.. Efter det gjorde vi ett nytt försök, denna gången efter en halvtimmes kö, hyrde vi det.. Men jag tre åk i barnbacken sen va det gnäll igen, så för hans del blev det pulka resten av dagen och jag fick titta på med Malte.. Envisa barn, hur ska detta gå :P... Nu jobbdax, Sen får vi väl se om det blir bad i eftermiddag eftersom dagen blev som den blev i går :(... Hörs kanske senare, ha en bra dag...



puss å kram

Av veronica bergqvist - 22 februari 2010 08:48

Hehe nee sant jag är lite för gammal för lov, tyvärr.. Det va bra på den tiden ;)... Men mina barn har lov i dag eller det ena i alla fall... Men kusin Hilma har ju med lov så hon är här och hälsar på i dag så hon slipper vara hemma själv... Vi får väl se vart det bär av, antagligen blir det andis lekland och sen bada kanske vi får väl se lite vad som hinns med :)... Ja sen blir det väl vångabacken och åka skidor på onsdag i morgon ska jag jobba och träna ;)... På torsdag får det väl bli skridsko eller något ;)...  Lite jobbigt att  man har ont i magen i dag men bebisen gillade kanske inte träningen i går :(... Eller är den hungrig hehe, så får väl slänga i mig lite mat nu ;)...


ha en bra dag och sportlov ;)...


puss å kram

Av veronica bergqvist - 21 februari 2010 12:15

Det är mycket med barn just nu, många som ska födas och det finns ju ingen bättre gåva än ett barns liv... Jag har suttit och kollat youtube lite i dag och hittade tillslut det här.. Jag har en vän som ni alla känner till, hon ska ha ett miracelbarn nu till sommaren.. Hon är dock inte tillsammans med pappan till barnet, vilket inte är ett måste heller.. För hon kommer klara dett fint utan... Hon har många emot sig, men hon har inte lurat pappan, utan det är han som varigt oansvarig och inte använt skydd... Omogna killar gör omogna handlingar och då får ni stå era kasst.. Alla ni som är för abort går säkert inte att ändra, men ni som tvingar någon till det tycker jag ska ta en titt på detta:

http://www.youtube.com/watch?v=YURL2E0MjVU&feature=related


Det är fan sorligt, man blir verkligen ledsen... Ni borde verkligen överväga saker och ting innan ni ber en tjej att ta bort ett barn.. Ett barn som betyder allt för henne och verkligen är älskad, från första dagen man ser positivt på testet... Självklart är det lätt för er som inte har barn eller är killar och inte kan bli gravida att vräka ur er sådana saker... Men gör inte det tänk på vad ni säger.. Livet blir kanske inte alltid som man tänkt sig, men då får man ta det som det kommer och ett barn är aldrig oönskat.. Det kan bara ta tid för vissa att förstå och ändra sitt liv... Men tänk på att det gjorde ni redan när ni skulle ha roligt dem där sekundrarna/minutrarna... Du kan bara lita på dig själv och det är ditt ansvar, du kan inte lägga över det på någon annan... Ska du ha det roliga får du också stå för handlingarna... Så är det... Jag gjorde inte abort när jag va 16 och kommer dock aldrig göra det heller.. Jag va inte egoistisk, jag tänkte på mitt barn som fick chansen till ett liv.. Han har ett bra liv... Som sagt stod det att man kunde skriva på adoptionspapper, vist det kan man om man inte känne man klarar det.. Men när du väl fått sitt barn och håller det i din famn... Det finaste du har, kommer du aldrig kunna släppa det... Vist det är väl så att vi har det för bra i Sverige, för bortskämmda att vi planerar våra liv i minsta ditalge och går det inte så kan ni välja bort de sakerna och fortsätta leva det liv ni planerat... Men man kan ändra sitt liv för annat, man klarar sig.. Jag har klarat mig :)... Men som sagt det är inte egoistiskt att behålla ett barn snarare tvärtom.. Tänk alla dem som kämpar så för att kunna få barn, men inte får.. Tänk dem som kämpar och när dem äntligen klarat det, förlorar det :'(... Tänk på alla dem som förlorar barn efter barn och aldrig kan få ett friskt barn som överlever... Tänk vilken påfrestning det måste va med alla utredningar på och göra en äggbefruktning.. Tänk på dem som önskar sig så mycket ett barn och verkligen inte kan alls, utan sista vägen är att adoptera.. Å där går ni och tar bort barn hur som helst, lika lätt som att slänga ett gammalt plagg... Nee jag tycker nog ni ska tänka om och tänk fler än en gång... Å ni som kommenterar andras val som något negativt innan ni tänker på den personen i fråga, ni vet ju egentligen inte, eller hur? Nee det finns många som sårar... Å vi lever i Sverige, med mycket valmöjligheter och hjälp... Du är aldrig själv, så tänk en gång till... Vill du inte ha det stackars oskyldiga liv, ge det ändå en chans... Dem har inte valt det, men det har du, tänk på det... En sak till har du blivit våldtagen, då är faktiskt en abort okej, men tyvärr är det nog den enda andledningen :(... Finns ju även dagenefterpiller... Jaja visa tänker inte och gör det lätt för sig, men livet är inte lätt.... Ett barn är inget problem, det är en fin gåva.. Världens underbaraste.  Tänk dig för, vist är det kanske lätt och du blir rädd när en kille tvingar dig göra abort, men hade du opererat in silikon om dem tvingat dig till det, för du har för små bröst.. Eller hade du fettsugit dig för att dem tycker du är för tjock, hade du lagt silikon i läpparna för att killen vill det... Samma sak, det är oxå något dem vill.... Det är din kropp. Å du kan aldrig oönska ett barn...


Börja tänk, mer än en gång och som ni själva säger, tänk inte bara på er själva, det är ett barn som växer i dig... Det onda du har i magen när du gjort abort det är verkarna du har när du föder ditt barn... Kan du tänka dig det...


Puss å kram



Välkommen till Jorden


Det var den vackraste dagen i mitt liv

den morgonen du såg på mig och jag kände mig

så stolt som en människa kan bli

den morgonen du såg på mig, och jag såg på dig


jag lyssnar efter dina andetag
så lätta som en fjärils vinges slag
jag ska alltid minnas den dan
jag ska alltid finnas här för dig


Du är välkommen till jorden
välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen
för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän, välkommen hem


Allt känns så skört som trädens första blad
när våren ännu tvekar och slår tillbaks
Du stannar väl du lovar att va kvar
som en del av min morgondag, vår morgondag


Jag lyssnar efter dina andetag
så lätta som en fjärils vinges slag
jag ska alltid minnas den dan
jag ska alltid finnas här för dig


Du är välkommen till jorden
välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen
för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän, välkommen hem

 

 

  

Av veronica bergqvist - 21 februari 2010 08:59

Ja då har man precis vaknat.. Gud va trött man är i dag alltså :P.. Malte fisen har inte sovit något vidare i natt.. Själv somnade jag på soffan igår kväll, så trött om kvällarna nu mera :P... Sedan väckte hjärtat mig vid halv 1 tiden och jag kunde inte somna om uppe i sängen sen.. Malte hade fått mat vid 24, Jippi tänkte jag då sover han till i morgon bitti... Men nejdå när jag precis somnat, vaknade han:(... Neee, älsklingen gick upp skönt man har han ibland ;)... Å att det va helg:)... I alla fall sen låg malte och pratade resten av natten, så sen va hjärtat upp :(... Stackaren.. Men som sagt skönt att man kan hjälpas åt :P... Man ska inte skrytta för mycket men i dag mår jag inte så illa än hehe.. nu ska jag gå och äta frukost, sen i väg och träna dubbelpass i eftermiddag.. Får hoppas man inte stöter på någon oväntad som man inte vill kanske hehe... Har ju hänt förr :(... Jaja men ska säkert bli bra.. Hoppas på vår snart så vi kan bygga ut och Malte få eget rum, annars blir det väl att dem väcker varandra på nätterna och då får man väl aldrig sova :(... hehe.. Nee kommer bli jätte bra och så glad för mitt 3:e efterlängtade barn ;)... Hehe på tal om alla "män" som inte vill bli pappor.. Vill inte min sambo heller men han älskar sina barn lika mycket som mig och konstigt nog har vi det skit bra och vi är ju fortfarande tillsammans :P hehe... Klart han vill bli pappa, även om han tycker det är tidigt efter första.. Men varför inte ta alla på en gång vi ska ju ändå ha barn.. När man väljer att skaffa barn tidigt, då är det skönt att bli klar tidigt med alla.. Så man kan leva det livet man "missade" när man va yngre som alla säger.. Jag tycker dock inte jag missat något.. Älskar mina barn högt.. Bättre och leva det livet när man blir äldre och tjänar pengar än när man är yngre och inte har några pengar haha..... :) klok jag är hehe..


Ha en bra dag...


Puss och kram


Puss å kram

Av veronica bergqvist - 20 februari 2010 17:40

I går Fredagen den 19/2 va jag inne i stan för att hämta Frida och handla lite... På vägen hem körde vi på den lilla vägen vid jimms färg i sölvesborg.. Då ligger det en bil framför oss och sen kommer det en bil mötande.. Bilen som är mötande kan inte köra upp på trottoaren eftersom det är stora vallar snö.. Men bilen framför oss kan köra in i en lucka mellan andra bilar.. I alla fall bedömer han att han inte får plats i den luckan och ska börja backa.. Jaja det har ju inte hunnit komma någon bil bakom mig så jag backar ju in i en stor lucka där det får plats minst 3 bilar... I alla fall kommer denna bilen emot mig och då backar jag för att släppa in han.. Men tydligen backar han inte in där utan när han är nästan brevid mig ska han börja backa in i mig så jag tutar för att han inte ska dra hela min sida.. Men idioten fortsätter backa och vrider emot mig... Jag tutar igen, för det går inte, han är bara millimeter från sidan på mig... Å då öppnar kärringa fan bilen och ska börja gapa på mig då fortsätter han backa sammtidigt så dörren börjar närma sig bilen i stället och snabbt stänger hon igen den då...Jaja idioterna fortsätter att backa och backar rätt in i en volvo som står ett par meter backom min bil.. Där kom beviset på att hade inte jag suttit i min bil hade den med varit påkörd... I alla fall skiter han i det och rättar upp bilen och fortsätter att backa.. Vi tog regnr. så får väl se vad som händer, va tvugna att köra hade ju ett otåligt barn i bilen och en annan vara ju me förbannad.. I kväll blir det mys och melodifestival... Har varit och fikat hos moster i dag och ätit middag hos svärföräldrarna.. Nu ligger jag på soffan och ska försöka bli av med illamåendet.. Detta är det jobbigaste med att va gravid :(... Å snön vill ju tydligen inte heller ge med sig... Blir tydligen mer i natt, jäkla skit... Vill ha vårtäcken och sol nu...


puss å kram

Ovido - Quiz & Flashcards