Alla inlägg under maj 2010

Av veronica bergqvist - 4 maj 2010 18:03

Saker och ting kan verkligen såra, kärlek gör verkligen ont, även när det inte tar slut så kan det gör ont.. Ibland måste man nog tänka på vad man säger.. Visst det är jag lite dålig på, men oftast när jag blir arg, skulle aldrig vräka ur mig något som sårar annars :(... Men har en sambo som nog inte tänker sig för.. Varför ska man jämnföra saker och ting :(... Vad behöver man offra för sin familj?.. Vad är viktigt här i livet egentligen... Om man har någon man älskar, varför vill man inte vara med den personen då.. När man har små barn är det väldigt lätt att glida i från varandra.. Mitt första barn fick jag med en väldigt omogen kille.. Han brydde bara om sig själv hjälpte inte till eller något.. Min nuvarande, hjälper till med mycket men säger mycket som inte görs eller så görs det men inte sägs till.. Crossen är en väldigt viktig del i hans liv just nu tydligen.. Jag tycker det är viktigt att ha sina egna intressen och dagar för sig själv.. Men alla vill ju ha en dag.. Han kör cross tis, tor och lördag.. Min äldsta spelar innebandy onsdag, vilka dagar har jag?.. Helgerna behöver han bygga ut huset så då måste jag ha barnen ju.. Man kan inte göra allt.. Men när ska vi hinna med, jag ska ha en dag och vi ska hinna va med varandra.. När man slutar prata med varandra, vad händer då?.. Varför kan inte killar ta en diskussion.. Varför lägger vänner sig i?... Mina vänner bryr sig men lägger inte sig i vad jag ska göra.. Hans säger släng ut henne.. Fan vilket bra liv du hade haft utan henne... Okej väljer vi att skaffa barn själv, ja då får vi ju ta det med.. Första gången valde jag det själv, men denna gången valde jag att dela det med någon, men varför står jag här med allt själv nu då?.. Usch vad det gör ont.. Jag är så ensam :(.. Jag vill inte det längre.. Det räcker inte att säga att man älskar en då och då, man behöver visa det med... Det räcker inte att fjäska lite innan man åker i väg.. Jag vill känna mig värdefull varje dag.. Inte bara av folk utifrån.. Utan mest av allt den jag älskar, det är det som betyder mest.. Människor runt oss ser bara att det är så synd om han, dem ser inte det han gör.. Utan det är bara jag som klagar :'( och ska va en sådan himmla sur kärring och gnälla.. Han får inte göra något, men ändå är han aldrig hemma.. Vad gör han då da om han inte får göra något.. Att va singel och ensam till att gå in i en familj, det är inte bara vi tjejer som kan ta hela familjen, vi delar ju det med någon, eller? Annars kan vi med va själva.. Nee vi får aldrig något, är dem inte fria alla dagar i veckan är vi sura och dumma i huvudet det är tacken vi får för att alltid va hemma med barnen.. Alltid ha dem med oss.. Jag får väl rymma lite oftare kanske.. Men jag lever för min familj vill va med alla... Jag är gravid och extra känslig kanske, men var är min kärlek då da..

Ha en bra kväll..


  

Puss och kram

Av veronica bergqvist - 4 maj 2010 07:49

I går rev vi ner den sista väggen på vår förra hall :p... Som sen ska bli ett uterum.. På fredag kommer snickaren och kollar på den andre delen där vi ska bygga till.. Är lite mer invecklat där så behöver lite hjälp :P... Nee nu går det undan ser ni :P men ska ju va klart till oktober med ju annars har vi ingenstans att lägga den lille :P... Nee det är kul när det händer saker.. I går fick jag en snygg reklam jacka från folkessons :P.. Av mitt hjärta så klart :P.. Så nu tycker han jag ska springa med den.. Ja det blir nog inte på stan hehe :P.. Men måste säga att den va fin även om jag inte gillar att se ut som vandrande reklam.. Som sagt funkar inte min dator ännu att lägga in bilder, fattar inte varför... Men får väl snart se till och ordna det :P... Så ni får ha tålamod ;)..


Puss och kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Min bebis

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards